Zwrot podatku z Niemiec

0
Zwrot podatku z Niemiec

O zwrot podatku z Niemiec mogą się starać wszyscy ci, którzy pracowali za zachodnią granicą i odprowadzali tamże podatek od wynagrodzenia, czyli tak zwany Lohnsteuer. Warto pamiętać, że od przyszłego roku termin rozliczeń w Niemczech zostaje wydłużony do 31 lipca. Podatnicy mogą złożyć odpowiednie dokumenty do urzędu skarbowego za okres czterech lat wstecz, o ile spełniają co najmniej jedno z następujących kryteriów. O zwrot podatku z Niemiec mogą się starać osoby, które mają nadany Steuernummer lub przyznany przez urząd skarbowy Steuerfreibetrag. Poza tym podatnik może mieć przyznaną trzecią lub szóstą klasę podatkową lub zarejestrowaną działalność gospodarczą na terenie Niemiec. Te przepisy obejmują również rencistów oraz osoby pobierające świadczenia u naszych zachodnich sąsiadów.

Dokumenty i deklaracje

Dokumentem niezbędnym, aby uzyskać zwrot podatku z Niemiec jest karta podatkowa (Lohnsteuerbescheinigung), którą pracodawca wydaje po 31 grudnia danego roku za każdy rok podatkowy. Dowodem podatkowym są również miesięczne odcinki z wypłaty za ostatni miesiąc pracy u każdego pracodawcy z danego roku podatkowego.

Co istotne, wysokość zwrotu podatku z Niemiec nie jest tożsama z kwotą podatku odprowadzonego przez pracodawcę. Na pewno jest zależna od kwoty zarobków oraz kwoty odprowadzonego podatku i tym samym ci, którzy osiągnęli najniższe dochody, mogą zazwyczaj oczekiwać zwrotu podatku z Niemiec do 100% wysokości odprowadzonego podatku. Jeśli zarobiliśmy więcej, to z pewnością pełen zwrot nie będzie możliwy.

Jak się rozliczyć?

Przepisy umożliwiają rozliczenia indywidualne dla podatników będących stanu wolnego lub małżonków niespełniających jednak kryteriów do rozliczenia wspólnego. Ta opcja przysługuje tym podatnikom, którzy nabyli nieograniczony obowiązek podatkowy, czyli mają zameldowanie w Niemczech albo przebywają/pracują tam więcej niż 183 dni w roku. Warto pamiętać, że od momentu przystąpienia do Unii Europejskiej Polacy mają możliwość wspólnego rozliczenia podatkowego, co jest szczególnie atrakcyjne dla tych wszystkich, którzy osiągają wyższe dochody z zastrzeżeniem, że nie powinny one przekroczyć kwoty wolnej od podatku. W rozliczeniu oczywiście należy wykazać wszelkie odliczenia oraz ulgi, które mogą obniżyć kwotę podatku należnego. Poza tym dochody uzyskane w innych krajach mają również wpływ na kwotę naliczonego podatku należnego w Niemczech. Co za tym idzie, nie zawsze uzyskamy zwrot podatku z Niemiec, a może się nawet zdarzyć, że będziemy musieli dokonać wpłaty podatku do urzędu.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji i porad, jak odzyskać nadpłacony podatek: https://www.euro-punkt.pl/zwrot-podatku/zwrot-podatku-z-niemiec,2,2,3662,112,3662

Jak zoptymalizować koszt działalności firmy we Wrocławiu?

0
Jak zoptymalizować koszt działalności firmy we Wrocławiu

Obniżenie stałych kosztów działalności to najprostszy sposób na zwiększenie rentowności prowadzonego biznesu. W poszukiwaniu rozwiązań najkorzystniejszych dla danego przedsiębiorstwa warto skonsultować się z doświadczonym biurem rachunkowym. Takie biuro doradzi, jaką formę działalności gospodarczej wybrać i jaki sposób rozliczania się z fiskusem będzie dla danej formy działalności najkorzystniejszy. Wprowadzenie tzw. optymalizacji podatkowej, nawet z perspektywy działania niewielkiej firmy, może przynieść zaskakująco pozytywne efekty finansowe.

Standardowe usługi księgowe

Wybierając biuro rachunkowe we Wrocławiu lub dowolnie innym mieście, przedsiębiorca może skorzystać z szeregu usług księgowych realizowanych przez tego typu podmioty. To pozwala zrezygnować z zatrudniania własnego księgowego/księgowej lub z samodzielnego rozliczania firmowych podatków. Korzystając z pomocy biura rachunkowego, przedsiębiorca może zatem skupić się wyłącznie na podstawowych kwestiach związanych z prowadzeniem i rozwijaniem swojego biznesu.

A jakie konkretne usługi księgowe realizowane są przez biura rachunkowe? To przede wszystkim możliwość zlecenia prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów, ewidencji VAT, a także rozliczeń i wszelkich spraw formalnych z ZUS. W przypadku większych firm biuro rachunkowe z Wrocławia może podjąć się również realizacji takich zadań jak prowadzenie Ksiąg Handlowych i szeroko rozumianych usług kadrowo-płacowych – specyficzny rodzaj usługi dedykowanej firmom zatrudniającym wielu pracowników.

Doradztwo gospodarcze dla firmy

Profesjonalne biuro rachunkowe, prócz usług standardowych związanych z bieżących rozliczaniem podatków i załatwianiem wszelkich kwestii płacowo-kadrowych, powinno oferować również dodatkowe usługi doradcze z zakresu tzw. doradztwa gospodarczego. Ten specyficzny rodzaj usług pozwoli zoptymalizować koszty bieżącej działalności firmy i w pozytywny sposób wpłynąć na perspektywy jej dalszego rozwoju. W ramach tego typu usług biura rachunkowe zajmują się m.in. przygotowywaniem biznesplanów, szczegółowych analiz ekonomicznych i raportów, które pozwalają na merytoryczną ocenę skuteczności wdrażania określonych rozwiązań w bieżącej działalności firmy. Najlepsze biura rachunkowe z Wrocławia oferują również możliwość przygotowania analizy strategii rozwoju firmy przygotowanej przez przedsiębiorcę. Dzięki rzetelnej, zewnętrznej ocenie strategii można szybko wychwycić jej mocne i słabe strony, co pozwoli wprowadzić do niej konieczne korekty. W ten sposób przedsiębiorca może ograniczyć ewentualne koszty i straty związane z wdrażaniem nierozsądnych rozwiązań.

Handel w sieci – jak założyć sklep?

0

Sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu, a te najlepsze przynoszą swoim właścicielom wysokie zyski nie tylko ze względu na atrakcyjny towar czy ceny, ale przede wszystkim na odpowiednie zaprojektowanie sklepu. W jaki sposób to zrobić? Czy zlecić firmie zewnętrznej? A może spróbować samodzielnie?

Szkoła Orląt

0

Maturzysta marzący o lataniu powinien spróbować swoich sił na Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych. Dlaczego?

Planowanie budżetu w firmie oraz wycena usług i wycena produktów – gdzie szukać pomocy?

0

Planowanie budżetu w firmie, wycena produktów, wycena usług – dla młodego przedsiębiorcy te słowa brzmią jak czarna magia. Gdzie można szukać pomocy? Jak sobie poradzić na początku drogi biznesowej?

Polska firmami stoi

Wbrew pozorom, Polacy lubią pracować dla siebie i na swoim. Według danych za 2017 rok, w każdym miesiącu na rynku pojawiało się średnio 24 tysiące nowych firm. Zaś pod koniec listopada w rejestrze REGON zarejestrowanych było 3 miliony jednoosobowych działalności gospodarczych. Jak widać, nieprzyjazny system podatkowy nie jest przeszkodą, która miałaby powstrzymać Polaków przed założeniem własnego biznesu. Jednak zasadnicze pytanie brzmi: „ile z tych firm przetrwa rok?”. O ile zostanie przedsiębiorcą nie jest takie trudne, o tyle utrzymanie się na rynku to zupełnie inny temat.

Zaczynamy nasz biznes, czyli planowanie budżetu w firmie

Skupmy się jednak na tym co robimy na początek, czyli na planowaniu budżetu. Bez tego nawet nie mamy, co myśleć o starcie z własną firmą, ponieważ banki zazwyczaj od tego dokumentu uzależniają przyznanie, a niekiedy nawet samo rozpatrzenie wniosku, kredytu. Skoro na początku powiedzieliśmy o jednoosobowych działalnościach gospodarczych, zostańmy przy małych firmach i sprawdźmy, jak powinno wyglądać mądre planowanie budżetu w firmie. Najważniejsze to pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim budżet w firmie powinien powinien być planowany chociaż raz w roku i kończyć się wraz z rokiem kalendarzowym. W naszym budżecie będziemy uwzględniać różne wpływy i wydatki, jednak nie musimy się ich kurczowo trzymać. Budżet ma być drogowskazem, nie zaś świętą księgą, od której zasad nie ma odstępstwa. Budżet firmy jest narzędziem do osiągnięcia celu i tak powinien być traktowany. Jak większość narzędzi, możemy je zmieniać, czyli, w razie potrzeby, edytować wcześniejsze ustalenia. Najważniejsze, o czym nie możemy zapomnieć, to zysk. Nasz budżet firmowy powinien być tak ustalony, by finalnie zyski przewyższyły koszty.

Równie istotne – wycena usług i wycena produktów

By tak jednak się stało, musimy dokonać odpowiedniej wyceny usług lub wyceny produktów (w zależności od tego, czym się zajmujemy). Wydatki na media, lokal, pensje, paliwo, sprzęt biurowy, itp. – to wszystko zawrzemy w budżecie naszej firmy. Obok zaś umieścimy wycenę usług i wycenę produktów. Jak ją wykonać? Sprawa wydaje się prosta, choć wcale taka nie jest i najpewniej będziemy potrzebować pomocy.

Kogo poprosić o pomoc?

Jeżeli sami nie wiemy, jak poprawnie wykonać planowanie budżetu w firmie lub wycenę usług, czy produktów, zawsze możemy skorzystać z porad profesjonalisty. Zobacz tutaj, jak powinno wyglądać budżetowanie firmy krok po kroku. Za poradę eksperta będziemy musieli zapłacić, jednak to będą dobrze zainwestowane pieniądze. Przede wszystkim, musimy zacząć myśleć przyszłościowo – pieniądze wydane dziś mogą zwrócić się jutro. Tak powinniśmy podchodzić do każdego szkolenia, również tego z planowania budżetu w firmie. Zwłaszcza że, jeżeli nie mamy dostatecznej wiedzy na ten temat, ryzykujemy szybkim bankructwem w przypadku błędu. A o niego nie trudno.

W jaki sposób rozwieść się z obcokrajowcem?

0

Dla wielu osób rozwód to porażka życiowa i coraz częściej wielu ludzi nie potrafi się z tym pogodzić. Jednak powinniśmy pamiętać, że w tej sytuacji bardzo często nie jesteśmy winni. W szczególności jeżeli to nie my bezpośrednio przyczyniliśmy się do rozpadu tego małżeństwa, a przykładowo winne w takiej sytuacji są różnice kulturowe.

Ważne funkcje w sklepie internetowym

0

Każdy sklep internetowy ma podstawową grupę funkcji, które odróżniają witrynę e-commerce od innych stron internetowych innego typu. Jednak procesy handlowe mogą być obsługiwane na różne sposoby, a sklep może pełnić więcej funkcji biznesowych niż tylko przyjmowanie zamówień. Aby zdecydować, co powinna zawierać wybierana przez Ciebie strona e-commerce, najpierw powinieneś wiedzieć, jakie masz opcje do wyboru.

Podstawowe funkcje sklepu internetowego

Rdzeniem sklepu internetowego jest katalog produktów i koszyk. Użytkownicy przeglądają produkty pogrupowane w kategorie i dodają pożądane produkty do koszyka. Następnie następuje obsługa transakcji, która w najprostszej postaci polega na wysłaniu zamówienia pocztą elektroniczną do sprzedawcy, ale najczęściej zajmuje cały proces zakupu poprzez osobne statusy zamówień. Doskonale jest to zorganizowane w platformie: https://www.idosell.com/pl/shop/.

W tym miejscu warto dodać, że w katalogu produkty mogą być promowane na różne sposoby: za pomocą specjalnych ofert cenowych („stara cena” jest przekreślona i znajduje się obok „nowa cena”), modułu nowych produktów, modułu bestsellerów, modułu bannerów, wyświetlania „Zobacz także” i wiele innych.

Nawigacja w katalogu i wyszukiwanie produktów jest z pewnością ułatwione przez wyszukiwarkę. Prosty przeszukuje katalog pod kątem dowolnego wprowadzonego słowa kluczowego, a zaawansowany pozwala zdefiniować wybrane kryteria, np. przedział cenowy.

Składając zamówienie, klient wybiera jedną z metod dostawy (poczta, kurier, pobranie w sklepie) i metody płatności (gotówka przy odbiorze, przelew bankowy, karta kredytowa).

Zaawansowane funkcje sklepu internetowego

Elementem, który jest zarówno podstawową, jak i zaawansowaną funkcją, jest usługa płatności online, tj. Integracja z wybranym operatorem obsługującym karty kredytowe i natychmiastowe przelewy bankowe. Warto o tym wspomnieć w funkcjonalnościach, bowiem wbrew pozorom nie wszystkie sklepy, w których można składać zamówienia online, mają usługę płatności online.

Ciekawym narzędziem ułatwiającym korzystanie z katalogu jest narzędzie do porównywania produktów, które pozwala wybrać kilka różnych produktów, a następnie zobaczyć je i ich najważniejsze funkcje na jednym ekranie, najczęściej w tabeli porównawczej. Sklep internetowy może również wykonywać część zadań księgowych, a w szczególności – faktury.

Na koniec warto dodać, że skuteczny sklep internetowy nie jest w stanie funkcjonować bez współpracy z zewnętrznymi aplikacjami. Integracja polega na połączeniu sklepu z innym serwerem w taki sposób, aby mógł komunikować się bezpośrednio i automatycznie bez udziału administratora.

Nie tylko ułatwia zarządzanie przedsiębiorstwem

0

Dobre zarządzanie przedsiębiorstwem jest prawdziwą sztuką. Specjalistów w tej dziedzinie zbyt dużo nie ma, więc nie ma się co dziwić, że wciąż są poszukiwane procedury i strategie, które mają pomóc we właściwym zarządzaniu. W ostatnim czasie sporo mówi się o ERP. Cóż to takiego i jak się to wdraża.

Skrzynki na napoje

0

W każdym domu znajduje się cała masa różnego rodzaju napojów. Są to kolorowe soki, woda mineralna, a czasem także alkohole, którymi wypełniony jest barek. Każdy napój najlepiej trzymać w chłodnym miejscu. Problem polega jednak na tym, że posiadając wiele butelek napojów, trudno żeby przypadkiem się nie rozlały czy nie rozbiły, jak butelki szklane. Z pomocą przychodzą skrzynki na butelki, dzięki którym napoje można bezpiecznie przechowywać w każdym miejscu.

Badania lekarskie na prawo jazdy – co musisz wiedzieć?

0

Zdobycie prawa jazdy nie sprowadza się jedynie do odbycia kursu i zdania egzaminu. Przed rozpoczęciem nauki przyszły kursant musi stawić się na badaniach lekarskich, od których werdyktu zależą dalsze losy jego nauki.

KIEDY STAWIĆ SIĘ DO LEKARZA?

Zakończenie wynikiem pozytywnym badania kontrolnego jest warunkiem dopuszczenia do kursu na prawo jazdy. Na wizytę należy umówić się przed rozpoczęciem nauki. Dopiero po jego wykonaniu zostanie założony Profil Kandydata na Kierowcę (PKK), który zezwala na uczęszczanie na kurs. Trzeba również pamiętać o tym, że badanie lekarskie należy odbyć również w wypadku przedłużenia ważności prawa jazdy.

JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ PRZED WIZYTĄ?

Przed badaniem należy wypełnić specjalny kwestionariusz osobowy, który dotyczy stanu naszego zdrowia. Łatwo go znaleźć w internecie. Umówić się na wizytę można wyłącznie u posiadającego specjalne uprawnienia lekarza-orzecznika. Należy również sprawdzić, czy specjalista może wydawać uprawnienia dla osób starających się o daną kategorie prawa jazdy. Dotyczy to szczególnie osób chcących kierować pojazdami wielkogabarytowymi (kat. C i D)

PRZEBIEG BADANIA

Samo badanie jest krótkie. Sprowadza się do rozmowy nt. wyników ankiety i skontrolowania wzroku, słuchu, ciśnienia oraz pracy serca. Nie przeprowadza się żadnych prób sprawnościowych. Jeśli orzecznik stwierdzi poważne zaburzenia pracy poszczególnych narządów zmysłów, serca lub zdrowia psychicznego, kieruje pacjenta na dodatkowe badania specjalistyczne, po których należy jeszcze raz stawić się na kontrolę.

SPRAWY FINANSOWE I FORMALNE

Niestety, badanie na prawo jazdy nie jest tanie. Jego koszt wynosi 200 złotych, co odgórnie ustala ustawa. Szukanie tańszego specjalisty nie ma więc sensu, gdyż wszędzie cena jest taka sama. Opłatę należy uiścić po wykonaniu badania. Zaświadczenie dot. przejścia badania należy zanieść do urzędu powiatowego, na którego podstawia zostanie wydany dokument poświadczający założenie Profilu Kandydata na Kierowcę (PKK). Z zaświadczeniem należy udać się do szkoły nauki jazdy i umówić się na kurs.

Więcej o badaniach lekarskich na prawo jazdy przeczytasz na https://www.badania-kierowcow.warszawa.pl/

ZOBACZ TEŻ