Reklama w social media

Reklama w internecie to dziś bardzo szeroki temat. W sieci istnieje mnóstwo kanałów marketingowych, z których można korzystać z jednej strony do promowania konkretnych usług i towarów, a z drugiej do nawiązywania bezpośredniego kontaktu z klientami. Właśnie ta druga możliwość zrewolucjonizowała całą branżę marketingową. Reklama przestała być tylko próbą przekazania informacji o danej ofercie w możliwie atrakcyjny sposób. Dziś klienci w każdej chwili może zareagować na dane treści. Otwiera to przed specjalistami od marketingu ogromne możliwości, ale jednocześnie niesie ze sobą szereg poważnych wyzwań.

Współczesne serwisy społecznościowe

Serwisy społecznościowe same w sobie wprowadziły do internetu prawdziwą rewolucję. W pewnym sensie wyparły one wiele wcześniejszych typów portali internetowych, zastępując ich funkcje. Portale takie jak Facebook mogą z jednej strony służyć do budowy życia społeczności, a z drugiej być centrum informacji i narzędziem do przekazywania najróżniejszych treści. Większości znanych portali informacyjnych oprócz zamieszczania wiadomości na własnych stronach, publikuje również w takich miejscach.

Sprawia to, że sprawny marketing internetowy musi dziś opierać się na portalach społecznościowych. To właśnie możliwość utrzymywania za ich pośrednictwem stałego i bezpośredniego kontaktu z klientami jest najważniejsza w takich miejscach. Każdy nasz post może być od razu skomentowany przez użytkowników. Potencjalni klienci mogą również zadawać na bieżąco pytania dotyczące oferty.

Najważniejsze wyzwania

Fakt, że klienci są nieustannie obecni i mogą w każdej chwili nawiązać kontakt z firmą daje ogromne możliwości. Dzięki temu można skutecznie budować obraz marki, która faktycznie dba o swoich klientów, utrzymuje z nimi stały kontakt i liczy się z ich zdaniem. Wiele zależy tu rzecz jasna od wybranej strategii marketingowej oraz branży, w której się działa. Z jednej strony można postawić na bardziej luźny ton odpowiedzi i budowanie wszystkiego wokół żartów i zabawnych treści. Z drugiej odpowiedzi mogą być bardzo profesjonalne i rzeczowe.

Równocześnie jest to ogromne wyzwanie. Trzeba przede wszystkim liczyć się z możliwością pojawiania się złośliwych uwag czy wręcz ataków na firmę. Nie każdy przekaz marketingowy przekonuje każdego odbiorcę. O ile niektórzy będą zachwyceni daną reklamą, o tyle inni mogą poczuć się nią urażeni. Nie można jednak pozostawiać komentarzy bez odpowiedzi ani dawać ponieść się emocjom. Trzeba pamiętać, że wszystko odbywa się publicznie, i najmniejszy błąd ze strony firmy może okazać się dla niej ogromnym ciosem wizerunkowym.

Jak prowadzić profil na serwisach społecznościowych?

Profil na portalach takich jak Facebook daje możliwość prowadzenia dość dynamicznego marketingu. Posty można zamieszczać tu znacznie częściej niż na tradycyjnej stronie, choć zbyt duża częstotliwość również nie jest wskazana. Profile na których pojawia się dużo treści zwyczajnie giną w natłoku innych informacji. Z góry trzeba również określić swoją strategię i skupić się na głównym rodzaju treści, które będą publikowane.

Jedną z opcji jest postawienie na posty dotyczące życia firmy. Mogą to być bardziej osobiste rzeczy, rodzaj okna, przez który klienci mogą zajrzeć do środka i zobaczyć jak funkcjonuje dane przedsiębiorstwo. Sprawdza się to szczególnie dobrze w przypadku mniejszych firm, które posiadają kilkuosobowe zespoły. Za pośrednictwem serwisu społecznościowego można sprawić, że zarówno pracownicy firmy jak i klienci staną się jedną, zżytą ze sobą społecznością.

Inną strategią jest stworzenie bardziej specjalistycznego profilu, na którym znaleźć można profesjonalne treści dotyczące danej branży. Jest to oczywiście duże wyzwanie, tym bardziej, że w sieci każdy może natychmiast zweryfikować podawaną w ten sposób wiedzę i w razie czego wytknąć wszelkie błędy. Trzeba zatem dbać o to, aby publikowane treści stały na faktycznie wysokim poziomie. Oczywiście, wszystkie artykuły powinny być bezpośrednio powiązane z działalnością firmy.

Fakt postawienia na jeden rodzaj treści nie sprawia oczywiście, że nie można pozwolić sobie na nic innego. Profil na portalu społecznościowym może być wszechstronny i z jednej strony budować obraz firmy rzetelnej i profesjonalnej, a z drugiej zżytej ze swoimi klientami. Najważniejsze jest tu właśnie otwarcie się na klientów, wysłuchiwanie ich i odpowiadanie na ich wiadomości. Taki marketing potrzebuje czasami znacznie większej uwagi niż inne formy, ale jednocześnie przynosi doskonałe efekty i tworzy wokół firmy całą społeczność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here