Każdy sklep internetowy ma podstawową grupę funkcji, które odróżniają witrynę e-commerce od innych stron internetowych innego typu. Jednak procesy handlowe mogą być obsługiwane na różne sposoby, a sklep może pełnić więcej funkcji biznesowych niż tylko przyjmowanie zamówień. Aby zdecydować, co powinna zawierać wybierana przez Ciebie strona e-commerce, najpierw powinieneś wiedzieć, jakie masz opcje do wyboru.

Podstawowe funkcje sklepu internetowego

Rdzeniem sklepu internetowego jest katalog produktów i koszyk. Użytkownicy przeglądają produkty pogrupowane w kategorie i dodają pożądane produkty do koszyka. Następnie następuje obsługa transakcji, która w najprostszej postaci polega na wysłaniu zamówienia pocztą elektroniczną do sprzedawcy, ale najczęściej zajmuje cały proces zakupu poprzez osobne statusy zamówień. Doskonale jest to zorganizowane w platformie: https://www.idosell.com/pl/shop/.

W tym miejscu warto dodać, że w katalogu produkty mogą być promowane na różne sposoby: za pomocą specjalnych ofert cenowych („stara cena” jest przekreślona i znajduje się obok „nowa cena”), modułu nowych produktów, modułu bestsellerów, modułu bannerów, wyświetlania „Zobacz także” i wiele innych.

Nawigacja w katalogu i wyszukiwanie produktów jest z pewnością ułatwione przez wyszukiwarkę. Prosty przeszukuje katalog pod kątem dowolnego wprowadzonego słowa kluczowego, a zaawansowany pozwala zdefiniować wybrane kryteria, np. przedział cenowy.

Składając zamówienie, klient wybiera jedną z metod dostawy (poczta, kurier, pobranie w sklepie) i metody płatności (gotówka przy odbiorze, przelew bankowy, karta kredytowa).

Zaawansowane funkcje sklepu internetowego

Elementem, który jest zarówno podstawową, jak i zaawansowaną funkcją, jest usługa płatności online, tj. Integracja z wybranym operatorem obsługującym karty kredytowe i natychmiastowe przelewy bankowe. Warto o tym wspomnieć w funkcjonalnościach, bowiem wbrew pozorom nie wszystkie sklepy, w których można składać zamówienia online, mają usługę płatności online.

Ciekawym narzędziem ułatwiającym korzystanie z katalogu jest narzędzie do porównywania produktów, które pozwala wybrać kilka różnych produktów, a następnie zobaczyć je i ich najważniejsze funkcje na jednym ekranie, najczęściej w tabeli porównawczej. Sklep internetowy może również wykonywać część zadań księgowych, a w szczególności – faktury.

Na koniec warto dodać, że skuteczny sklep internetowy nie jest w stanie funkcjonować bez współpracy z zewnętrznymi aplikacjami. Integracja polega na połączeniu sklepu z innym serwerem w taki sposób, aby mógł komunikować się bezpośrednio i automatycznie bez udziału administratora.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here