Wbrew medialnym zapewnieniom polscy przedsiębiorcy cały czas mają pod górkę. Zarówno ci początkujący jak i prowadzący działalność od lat muszą liczyć się z wysokimi podatkami i innymi cyklicznymi kosztami. Chcąc utrzymać się na rynku konieczne staje się też konkurowanie z innymi firmami poprzez oferowanie atrakcyjnych cen usług idących w parze z wysoką jakością realizacji. Mało kto może więc pozwolić sobie na duże inwestycje za gotówkę. Tymczasem samochody dostawcze drożeją. Bez nich zaś trudno sobie wyobrazić rozwój biznesu. Sytuacja na szczęście nie jest bez wyjścia. Istnieją bowiem różne formy finansowania pojazdów, spośród których coraz większym zainteresowaniem cieszy się niewątpliwie leasing.
Śmiało można powiedzieć, że leasing samochodu dostawczego to opcja zarówno bezpieczniejsza jak i często bardziej korzystna niż kredyt. Już sama dostępność produktu o tym świadczy, bo choć ze wszystkich stron jesteśmy zarzucani ofertami dotyczącymi kredytów, niejednokrotnie wizyta w banku kończy się odmową. Banki praktycznie nie udzielają bowiem pożyczek nowo powstałym przedsiębiorstwom, przyczyną odrzucenia wniosku mogą okazać się także potknięcia w historii kredytowej. Wymagają ponadto szeregu formalności: udokumentowania dochodów, przedstawienia prognoz finansowych a niekiedy nawet biznes planu. Jak widać nie przekonuje tych instytucji powiedzenie iż „czas to pieniądz”. Ubiegając się o leasing nie musimy go tyle tracić. Procedura jest prostsza. Stosy dokumentów pozostają na półce a wniosek da się złożyć m.in. przez Internet. Możliwość taką otwiera np. MAN FS , spółka obsługująca umowy na finansowanie pojazdów MAN. Wiarygodność finansową trzeba oczywiście udowodnić lecz zazwyczaj weryfikacji podlegają tylko zobowiązania wobec US i ZUS oraz zapisy w bazach dłużników, niemniej jednak drobne opóźnienia a tym bardziej brak jakichkolwiek adnotacji na ogół nie przekreślają uzyskania finansowania.
Zanim poczynimy starania o pozyskanie aut w leasingu, powinniśmy przeanalizować czy bardziej opłacalny okaże się leasing finansowy czy operacyjny. Dla większości klientów atrakcyjniejsza wydaje się druga forma leasingu, ponieważ VAT będzie naliczany stopniowo, do każdej z rat. Opcja operacyjna nie wymaga także wysokiego wkładu własnego, zwykle minimum stanowi kwotę wręcz symboliczną. Raty można oczywiście wliczyć w koszty firmy. Podobnie jak obniżanie podatku dochodowego, zaletą każdego rodzaju leasingu jest elastyczność. Samochód ma się oprawo po zakończeniu obowiązywania umowy wykupić za stosunkowo niewielkie pieniądze lecz np. dochodząc do wniosku, iż potrzebny będzie nowszy bądź inny, nie trzeba tego robić. Przedsiębiorcy mają więc szansę śmielej i pewniej poszerzać zakres swych usług. No dobrze ale ile przyjdzie nam wykładać na raty? Otóż ich wysokość zależy od tego czy zdecydujemy się na leasingowanie nowego pojazdu czy używanego. MAN FS oferuje zarówno samochody prosto z fabryki jak i z rynku wtórnego, co za tym idzie da się tutaj dopasować wydatek do możliwości. Wpływ na koszty leasingu ma również czas trwania umowy, przewidziany na okres od 24 do 60 miesięcy. Więcej informacji o leasingu nowych aut znajdziesz na: https://manfs.pl/finansowanie/samochody-dostawcze/nowe.html
Jak widać niemalże czarno na białym leasing samochodów dostawczych na wielu polach zyskuje nad kredytem przewagę. Daje przestrzeń do negocjacji , gdyż leasingodawcy nie trzymają się tak sztywnych reguł jak banki.