Systemy CRM coraz mocniej usprawniają funkcjonowanie przedsiębiorstw i instytucji. Dla każdego biznesu przychodzi moment, w którym wdrożenie takiego oprogramowania jest wręcz niezbędne do dalszego rozwoju. Po czym poznać, że czas wdrożyć system CRM?
Pracownicy marnują czas na rutynowe zadania
Kapitałem każdej firmy są jej pracownicy – ich doświadczenie, wiedza i kreatywność. Zdarza się jednak, że z powodu dużej ilości informacji i formalności specjaliści większość czasu pracy poświęcają rutynowym, powtarzalnym zadaniom. Oznacza to, że pora wdrożyć system CRM, między innymi po to, aby zautomatyzować procesy. Dzięki temu pracownicy będą mogli skupić się na zadaniach kreatywnych.
Klienci odchodzą
Utrzymanie klienta jest dziś pięciokrotnie tańsze niż pozyskanie nowego. Okazuje się, że w 68% przypadków klienci odchodzą, gdy firmie na nich nie zależy. W jaki sposób zadbać o dobre relacje z klientami? Oczywiście, wdrażając system CRM. Dzięki niemu pracownicy obsługi mają łatwiejszy dostęp do historii klientów i bazy wiedzy online, w efekcie rozwiązywanie zgłoszeń jest szybsze.
Nieskuteczny marketing
Pieniądze wydawane na nieefektywny marketing to typowe „przepalanie budżetu”. Dlatego tak ważne jest gromadzenie informacji na temat preferencji konsumentów, aby na tej podstawie tworzyć spersonalizowane komunikaty, najlepiej w systemie omnichannel. Takie możliwości dają przedsiębiorcom nowoczesne systemy CRM. Pozwalają one także na analizę efektywności kampanii w czasie rzeczywistym.
Więcej informacji na temat zalet systemów CRM można znaleźć w artykule: https://craftware.pl/co-to-jest-system-crm-i-czy-warto-z-niego-korzystac/. Obecnie najpopularniejszym na świecie systemem CRM jest Platforma Salesforce, którą można wdrożyć z pomocą doświadczonego partnera – firmy Craftware (https://craftware.pl/).