Odkurzacze wodne Rainbow – jak wybrać?

0
Odkurzacze wodne Rainbow - jak wybrać?

Regularne robienie porządków jest szczególnie ważnym zajęciem pod kątem zachowania czystości w mieszkaniu. Jedną z podstawowych czynności w tym zakresie jest odkurzanie. Podobnie jak w przypadku innych zajęć także tu nastały zmiany. Coraz częściej osoby sprzątające decydują się na odkurzanie przy pomocy sprzętu wodnego, który zyskuje szerokie grono fanów. Decydując się na wybór odkurzacza wodnego warto zwrócić sporą uwagę na szereg istotnych aspektów.

Plusy odkurzacza wodnego

Odkurzacze wodne to przede wszystkim idealne rozwiązanie dla osób, które borykają się z alergiami. Dzieje się tak ponieważ owe odkurzacze pochłaniają o wiele większą ilość kurzu niż tradycyjne modele. Samo powietrze po wodnym odkurzaniu jest o wiele przyjemniejsze dla alergika, a przede wszystkim wolne od różnej maści zarazek oraz roztoczy.

Różnice między klasycznym modelem są odczuwalne już po pierwszym użyciu. Powietrze staje się dużo lepiej nawilżone oraz czystsze pod każdym względem. Dzieje się to za sprawą przedostających się na zewnątrz cząsteczek wody, które poprawiają jakość powietrza. Krótko mówiąc- odkurzacze wodne bez cienia wątpliwości są optymalnym rozwiązaniem dla każdego alergika.

Na rynku można dostać zarówno modele odkurzaczy droższych oraz tańszych. Te z niższej półki zazwyczaj oferują jedynie podstawowe opcje, jednakże w przypadku modeli droższych te możliwości zostają poszerzone między innymi o pranie dywanów czy nawet tapicerek w samochodzie. Mimo zachęcających cen warto także sprawdzić sam model sprzętu. Godnymi polecenia są szczególnie rainbow odkurzacze, które idealnie wpisują się między oferowane możliwości, jakość wykonania, a cenę.

Na czym polega zasada działania odkurzacza wodnego?

Pierwsze skrzypce w odkurzaczach wodnych odgrywa przede wszystkim filtr wody, który zastępuje w tym przypadku klasyczny worek w tradycyjnych modelach. Takie rozwiązanie sprawia, że ilość pochłanianych nieczystości jest o wiele większa, umożliwiając przy tym czyszczenie również innych powierzchni.

Wybierając się do sklepu warto mieć na uwadze kilka ważnych elementów, które warto rozważyć. Modele wodne mogą okazać się pomocne, ale mogą także stanowić problem. Wynika to głównie z samej wagi urządzenia. Jest ona o wiele większa i może sięgać nawet 10 kilogramów, co jest spowodowane ilością znajdującej się wewnątrz wody. Może to być problematyczne gdy w mieszkaniu znajdują się schody, a tym samym piętro. Wniesienie takiego odkurzacza może okazać się nie lada wyzwaniem, szczególnie dla osób starszych.

Poprawna eksploatacja

Nieco więcej roboty może sprawiać także sama eksploatacja odkurzacza wodnego, która wymaga o wiele więcej uwagi. Czyszczenie sprzętu zalecane jest od razu po odkurzaniu. Im dłużej cały brud będzie niewyczyszczony, tym gorzej będzie go usunąć. Nie pomaga przy tym również duża liczba wgłębień. Przed zakupem warto więc poszukać modelu, który będzie posiadać prostą budowę umożliwiając przy tym szybkie czyszczenie.

Cena odkurzacza Rainbow

Odkurzacze wodne są znacznie droższym wyborem niż klasyczne odkurzacze. Najtańsze z nich można dostać już za około 300-500 złotych i oferują podstawowe funkcje. Mając jednak nieco większy budżet można pokusić się o model z wyższej półki. Za takie dobro zapłacimy już ponad tysiąc złotych.

Taki sprzęt zapewni o wiele więcej możliwości jak np. pranie dywanów i tapicerek. Sam zakup jest już kwestią preferencji oraz przede wszystkim budżetu domowego. Reasumując, modele wodne odkurzaczy są świetną alternatywą oraz pewnego rodzaju ”krokiem do przodu”, który jednak nie kosztuje mało, ale z całą pewnością jest godny polecenia.

Co składa się na sytuację finansową kredytobiorcy

0
Co składa się na sytuację finansową kredytobiorcy

Kredyt bankowy i zdolność kredytowa

Za każdym razem kiedy składamy w banku wniosek o kredyt musimy być przygotowani na to, że ten zweryfikuje na jakim poziomie jest nasza zdolność kredytowa. Innymi słowy mówiąc, zbada czy będzie stać nas na spłatę kredytu. Aby ułatwić sobie ten proces, banki weryfikują szereg czynników, które mają wpływ na to czy ich zdaniem ,wywiążemy się z zawartej umowy.

Na zdolność kredytową składa się – nasza sytuacja finansowa, historia kredytowa oraz sytuacja rodzinna. W tym artykule zajmiemy się częścią dotyczącą sytuacji finansowej kredytobiorcy.

Co składa się na sytuację finansową kredytobiorcy

Również sytuację finansową możemy podzielić na mniejsze części, takie jak: nasze dochody, wydatki i zobowiązania. Zatem od początku.

To czy stać nas na terminową spłatę zaciągniętego zobowiązania zależy m.in. od wysokości naszych zarobków. Jednak to nie wszystko. Poza tym bank sprawdzi jakie jest ich źródło. W tym wypadku najlepiej postrzegane są osoby zatrudnione w oparciu o umowę o pracę na czas nieokreślony, to pozwala bowiem wywnioskować, że (co do zasady) nie grozi nam utarta dochodów.

Kolejnym ważnym elementem są nasze wydatki. Chodzi tu oczywiście o to, ile miesięcznie wydajemy na opłaty stałe, takie jak czynsz, wynajem mieszkania, opłaty za media, koszt utrzymania samochodu i paliwo itp.

Oprócz wydatków, bank będzie chciał wiedzieć, czy mamy jeszcze jakieś inne zobowiązania. Chodzi przede wszystkim o aktualnie spłacane kredyty, pożyczki, czy popularne ostatnio chwilówki. Znaczenie ma także wysokość zadłużenia na kartach kredytowych czy wysokość debetu na koncie. Warto wiedzieć, że do naszych zobowiązań, bank zalicza także wysokość alimentów, które zostały nam zasądzone.

Tylko w ten sposób, sumując zarówno nasze przychodu, jak i wydatki, bank w prosty sposób jest w stanie obliczyć, czy w naszym domowym budżecie pozostają jeszcze jakieś wolne środki, które przykładowo możemy przeznaczyć na spłatę raty nowego kredytu.

Jak polepszyć swoją sytuację finansową

Pomyśleć można, że najlepiej jest zwiększyć swoje dochody i sytuacja sama się rozwiąże. Jednak nie do końca jest to takie proste. Dodatkowe źródło dochodów oczywiście nie zaszkodzi. Jednakże najłatwiej poprawić swoją zdolność kredytową poprzez uporządkowanie swoich zobowiązań. Zanim zdecydujemy się na kolejny kredyt warto zweryfikować czy nie będzie stać nas na szybszą spłatę choć jednego z tych, które posiadamy aktualnie. Może okazać się także, że przykładowo została nam tylko jedna rata i warto wstrzymać się z kolejną pożyczką choć o 30 dni.

Bardzo dobrym sposobem na podreperowanie swojej zdolności kredytowej jest współpraca z profesjonalnym doradcą kredytowym https://habzafinanse.com.pl/zdolnosc-kredytowa/ , który znajdzie rozwiązanie nawet z pozoru niemożliwego do rozwiązania problemu.

Marzysz o karierze w policji? Poznaj pytania i odpowiedzi na testy!

0
Marzysz o karierze w policji? Poznaj pytania i odpowiedzi na testy!

Każdy mały chłopiec marzył kiedyś o pracy policjanta, strażaka lub żołnierza. Jako dorośli mamy możliwość wybrania własnej drogi, a wszystkie drogi stoją przed nami otworem. Postanowiłeś zostać policjantem? Dowiedz się jak wyglądają testy do policji. Jakich pytań możesz spodziewać się na testach?

Na te pytania odpowiadają specjaliści ze strony Odpowiedzi.com.pl.

Jak wyglądają testy do Policji?

Testy do policji dzielą się na trzy główne etapy. Każdy z nich stanowi wyzwanie dla każdego kandydata, wymagają przygotowania ciała i umysłu do dużego wysiłku.

– Test Sprawności Fizycznej;

– Test Wiedzy Ogólnej;

– Testy psychologiczne i „wywiad zorganizowany”

ETAP I

Test Sprawności Fizycznej to wyzwanie mające sprawdzić Waszą kondycję i zdolności fizyczne. W jego skład wchodzą ćwiczenia na sali gimnastycznej, które sprawdzają Waszą szybkość, gibkość i siłę. Na pokonanie całości macie maksymalnie minutę i 41 sekund, ale im szybciej go pokonacie, tym więcej punktów otrzymacie.

– przewroty w przód i w tył

– brzuszki z piłką lekarską

– bieg po kopercie

– rzuty piłką lekarską

– przeniesienie 28-kilowego manekina

– skoki przez kozła gimnastycznego

ETAP II

Test Wiedzy Ogólnej to test jednokrotnego wyboru, na którym otrzymacie 40 pytań zamkniętych jednokrotnego wyboru. Pytania dotyczą m.in. administracji publicznej, trójpodziału władzy i bezpieczeństwa. Musimy być również przygotowani na pytania z różnych ustaw, w których skład wchodzą – Ustawa o Bezpieczeństwie, Ustawa o broni palnej Ustawa o środkach przymusu bezpośredniego i wiele innych. Odpowiedzi na testy do policji znajdziecie na stronie Odpowiedzi.com.pl.

ETAP III

Trzecia część egzaminu jest podzielona na dwa etapy – test psychologiczny i tzw. „wywiad zorganizowany. Obecnie jest on zwany, po prostu rozmowa kwalifikacyjną. Chociaż nijak ma się do standardowej, znanej nam wszystkim rozmowy o pracę.

Test psychologiczne dzieli się na trzy części – test na inteligencję, test psychologiczny i rozmowę z psychologiem.

Podczas pierwszej części będziemy rozwiązywać zadania logiczne i matematyczne, które pozwolą ocenić naszą zdolność od logicznego myślenia, a w efekcie ogólną inteligencję.

Druga część, czyli test psychologiczny, który dotyczy emocji i sposobów działania w różnych sytuacjach. Odpowiedzi udziela się w nim, zaznaczając ‘Tak’ lub ‘Nie’

Rozmowa z psychologiem jest podsumowaniem obu etapów i weryfikacją udzielonych odpowiedzi, czy nie zostały w żaden sposób zmanipulowane. Wprawny psycholog potrafi ocenić czy odpowiadaliśmy szczerze.

Po rozmowie z psychologiem przyszedł czas na rozmowę kwalifikacyjną, zwaną kiedyś „wywiadem zorganizowanym. Jak wcześniej wspomnieliśmy, nijak ma się do znanej nam formuły. Na komisję składa się zawodowy policjant i psycholog, którzy poddadzą kandydata dużemu stresowi i będą badać jego wpływ na Twoje zachowanie.

Wszelkie zmiany zachowania zostaną odnotowane. Uwierzcie, że oni znają się na swojej robocie i każdego potrafią wyprowadzić z równowagi. Mogą spowodować, że zaczniesz się pocić i nie będziesz potrafił odpowiedzieć na najprostsze pytania. Tylko najbardziej odporni kandydaci mogą liczyć na najwyższą ocenę.

Jak ochronić skórę przed detergentami podczas sprzątania?

0
Jak ochronić skórę przed detergentami podczas sprzątania?

Robienie porządków, sprzątanie oraz przenoszenie różnego rodzaju rzeczy jest niezwykle ważne dla spokoju mieszkania. Przebywanie w bałaganie czy brudzie jest bowiem dla nas czymś destrukcyjnym. Dlatego od czasu do czasu należy zabrać się za generalne, duże porządki. Jednak po dniu pełnym sprzątania może się okazać, że nasza skór nie będzie przypominała tego, czym jest. Dlatego warto pomyśleć co zrobić, by ochronić ją przed detergentami.

Jak powiadomienia web push wpływają na biznes?

0
Jak powiadomienia web push wpływają na biznes?

Marketing w Sieci to już obowiązek każdej firmy. Każdy, kto prowadzi własny biznes wie, że komunikacja online jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu. Z Internetu bowiem korzystają wszyscy, a co za tym idzie stał się on idealnym źródłem potencjalnych klientów.

Czym są powiadomienia web push?

Web pushami nazywamy komunikaty pojawiające się w postaci wyskakujących okienek. Aby wyświetlały się danemu użytkownikowi musi on wyrazić zgodę na ich otrzymywanie. Może to zrobić klikając w „zezwalaj” w okienku wyświetlającym się przy adresie strony. Co ważne, aby wysyłać powiadomienia push nie musimy zbierać żadnych danych internauty. W odróżnieniu od e-mail marketingu nie dotyczą go ograniczenia związane z przetwarzaniem danych osobowych. Jest to wiec bezpieczniejsze i z pewnością dużo szybsze rozwiązanie.

Wpływ web push na biznes

Bez wątpienia jest on ogromny. Użytkownik dostaje powiadomienia w czasie rzeczywistym, niezależnie od tego czy ma włączoną przeglądarkę czy nie. Powiadomienia możemy projektować samodzielnie, wpisując odpowiedni tekst i dodając grafikę. Co warto w nich zamieszać? Informacje o nowym produkcie, darmowej wysyłce czy aktualnym wpisie na blogu. Wszystko zależy od specyfiki naszej branży.

Wiele zalet, jeden komunikat

Web push nie mogą przejść niezauważone. Użytkownik na pewno zobaczy wyskakujące okienko, co oznacza że istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że w nie kliknie. Aby tak się stało należy zastosować maksymalnie ciekawe treści, zachęcające do konwersji. Co więcej komunikaty te działają zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych. Warto także powiedzieć, że powiadomienia push nie będą blokowane przez AdBlocka, ponieważ nie są traktowane jako standardowe reklamy i sami wyrażamy zgodę na ich wyświetlanie.

Większy ruch na stronie

Współczynnik konwersji w przypadku powiadomień push jest bardzo duży. Warto więc choć wypróbować to rozwiązanie. Na stronie push-ad.com znajdziemy kilka różnych pakietów, które możemy dostosować do swoich potrzeb.  W każdym z nich możemy liczyć na pomoc profesjonalistów i stworzenie indywidualnych, niepowtarzalnych projektów komunikatów.

Laboratorium przemysłowe – informacje, organizacja i ciekawostki

0
Laboratorium przemysłowe

Przemysł rozwija się w naszym kraju bardzo dynamicznie, dlatego też przeróżne badania naukowe prowadzone są aktualnie na bardzo dużą skalę. Wiele gałęzi przemysłu nie może się obejść bez korzystania z profesjonalnego laboratorium badań materiałów, które w zależności od branży, a także rodzaju badań opiera się o działanie konkretnych urządzeń, rozwiązań i właściwości. Przyjrzyjmy się temu tematowi z bliska w poniższym tekście.

Czym właściwie są laboratoria przemysłowe?

W uproszczeniu laboratorium badań materiałów, które obecne jest praktycznie w każdym sektorze przemysłu jest miejscem, gdzie przeprowadzane są różnego rodzaju badania mające na celu osiągnięcie informacji istotnych dla danego przemysłu. Różne fabryki, instytucje czy też zakłady posiadają przynajmniej jedno takie laboratorium, a składa się ono dość często z różnych podzespołów. W laboratoriach badających konkretne materiały wykorzystuje się najlepszej jakości sprzęt, który ma spełniać określone zadania. W takich miejscach prowadzi się przeróżne badania, które zależne są od branży i związanych z nią działań. Spotkać można się na przykład z badaniami związków chemicznych, właściwości i parametrów konkretnych substancji, badaniu ich mikrostruktur, a także zagrożeń. Taka placówka badań materiałów dostarcza wiele informacji mających wpływ na dalsze działania prowadzone w danej gałęzi przemysłowej. W laboratorium De-Tech wykonywane są m.in. badania niszczące i nieniszczące przeróżnych konstrukcji metalowych i niemetalowych.

Gdzie znajdują zastosowanie laboratoria badań materiałów?

Najczęstszymi miejscami, gdzie tworzy się laboratorium badań materiałów są zakłady chemiczne, ciepłownicze, lotnicze a także wszelkie zakłady przemysłowe. Otóż materiały takie jak metale, niemetale, gazy, a także substancje chemiczne muszą zawsze być poddawane dokładnej analizie zanim trafią do dalszej obróbki czy też w ręce klienta. Na wielu etapach prac prowadzi się szczegółowe badania, które wykonywane są właśnie przez profesjonalne laboratorium badań materiałów. Większe zakłady przemysłowe posiadają swoje własne laboratoria, a pozostałe korzystają na przykład z ogólnodostępnych laboratoriów badań materiałów.

Z jakich urządzeń korzysta się w laboratoriach materiałów?

Sprzęt wykorzystywany w laboratorium badań materiałów musi spełniać określone wymagania i charakteryzować się wysoką jakością. Dodatkowo musi to być sprzęt specjalistyczny dostosowany do potrzeb i wymagań danej gałęzi przemysłu. Wśród najczęściej spotykanych narzędzi pracy znaleźć można kolorymetr, mikroskop, analizator, a także wiele innych. Najczęściej tworzone są całe specjalistyczne stanowiska pracy.

Czym jest złoto inwestycyjne?

0
Czym jest złoto inwestycyjne

Czasy kiedy chowaliśmy swoje pieniądze w przysłowiowej skarpecie lub zakopywaliśmy pod drzewem w ogródku już dawno minęły. Obecnie, aby zabezpieczyć swoją przyszłość możemy zarządzać oszczędnościami na wiele różnych sposobów np. w postaci lokat bankowych, obligacji skarbowych, funduszy inwestycyjnych. Inną formą lokowania kapitału może być zakup złota w fizycznej postaci, czyli sztabek bądź monet inwestycyjnych.

Inwestowanie w złoto to jedna z najpewniejszych inwestycji, ponieważ surowiec ten od zawsze był nieocenionym skarbem. Ludzkość od wieków uważała złoto za jeden z najbardziej wartościowych kruszców, który posiada doskonałą stabilność chemiczną i jest jednym z najcięższych metali (jego gęstość wynosi 19,3 g/cm³)” (źródło: https://mennica-krakowska.pl/6-zloto).

Ten szlachetny metal już od wielu wieków jest podstawą handlowych transakcji. W dzisiejszych, dość niepewnych czasach, wydaje się być ono stabilną i coraz bardziej popularną inwestycją, dlatego coraz więcej osób decyduje się na taką formę lokaty. Dodatkowo złoto inwestycyjne jest zwolnione z podatku VAT.

Gdzie kupić złoto inwestycyjne?

Jeżeli zdecydowaliśmy się na ten rodzaj inwestycji, najlepiej by było udać się do dealerów złota, którzy pomogą nam nabyć pełnowartościowy produkt. Oczywiście można też kupić monety za pomocą Internetu, jednak wiąże się to z podwyższonym ryzykiem. Nie mamy tu bowiem pewności, czy jest to czyste złoto, a należy pamiętać, że w ostatnich latach wzrosła liczba internetowych oszustw związanych ze sprzedażą złota. W przypadku korzystania z usług dealera musimy pamiętać, że zapłacimy dodatkową marżę za pośrednictwo. Tak samo jest w przypadku banków. Jednymi z bardziej wiarygodnych miejsc kupna/sprzedaży złota są mennice, np. Mennica Krakowska.

Gdzie sprzedać złoto inwestycyjne?

złoto inwestycyjne

Zakup złota inwestycyjnego ma jedną bardzo ważną zaletę. To my decydujemy, kiedy chcemy sprzedać sztabkę bądź nabyte monety i nie jesteśmy zależni od kondycji finansowej firmy, w której zainwestowaliśmy nasze oszczędności. Gdzie zatem sprzedać złoto, aby zarobić? Możemy to zrobić w lombardzie. Jednak należy tu pamiętać, że takie miejsca oferują sprzedającym dość niekorzystne warunki. Jeszcze parę lat temu złoto skupował Narodowy Bank Polski, ale po wycofaniu się z takich transakcji posiadacze tego szlachetnego metalu musieli poszukać alternatywy. Coraz bardziej popularne stają się skupy złota, czyli miejsca, które nabywają złoto w każdej postaci (sztabek lub monet), jak również różnych prób. Zaletą takich wyspecjalizowanych punktów jest fakt, że płacą za kruszec w momencie sprzedaży. Najbezpieczniejsze są stacjonarne punkty, które działają na rynku już wiele lat i mają wyrobioną dobrą opinię. Kupnem złota zajmują się także niektórzy jubilerzy i kantory wymiany walut, a także każdy dealer złota.

Inwestycyjne sztabki złota

Złoto inwestycyjne może mieć kilka postaci. Są to między innymi monety i sztabki. Ceny sztabek zależą od próby złota i od wagi. Najbardziej popularne są jednouncjowe sztabki, których waga wynosi około 31,1 grama. Istnieje też możliwość zakupu mniejszych sztabek (nawet 1 gram). Bardziej korzystne są sztabki o większej wadze, ponieważ im lżejsza sztabka tym większa marża pobierana przez dealera. Z tego względu o wiele bardziej opłacalne jest kupowanie większych sztabek tego szlachetnego kruszcu.

ZMIANA SYSTEMU ZARZĄDZANIA – NIEODCZUWALNE DLA KLIENTA!

0
ZMIANA SYSTEMU ZARZĄDZANIA

Planujesz zmiany w systemie zarządzania, ale obawiasz się, że wprowadzenie nowości w trakcie zmian może niekorzystnie odbić się na współpracy firmy z klientem? Czasem rzeczywiście tak się dzieje, zwłaszcza, gdy zabiorą się za to osoby nieprzeszkolone i nieprzygotowane do podjęcia podstawowych działań. Jeśli już teraz wiesz, że masz zbyt dużo obowiązków, by ogarnąć wszystko samodzielnie, zleć to firmie zewnętrznej.

Nadzór przy Systemach Zarządzania – co musisz wiedzieć?

Warto korzystać z usług firmy, która zajmuje się doradztwem i wdrażaniem według konkretnych norm. Mowa tu zwłaszcza o normie PN EN ISO 9001, skupiającej się wokół wymagań dotyczących systemu zarządzania jakością, IATF 16949, dotyczącej wymagań w zakresie ISO 9001 w produkcji seryjnej oraz produkcji części zamiennych w przemyśle motoryzacyjnym PN N 18001, dotyczącej wymagań w zakresie systemów zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.  Ponadto warto też korzystać z usług firmy opierającej się na normie PN EN ISO 14001, która dotyczy wymagań i wytycznych stosowania systemów zarządzania środowiskowego.

Dlaczego warto skorzystać ze wsparcia przy tworzeniu zmian?

Ponieważ wówczas będziesz mieć pewność, że firma została prawidłowo przygotowana do wprowadzenia nowości, jakie wkrótce się w niej pojawią. Pomagają w tym właśnie m.in. stosowane normy ISO 9001, IATF 16949, ISO 14001, PN–N 18001,  jak i również Zintegrowany System Zarządzania. Wszystko to prowadzi do pozytywnego zakończenia certyfikacji – po tak gruntownie przeprowadzonej analizie nie będziesz mieć wątpliwości co do tego, że twoja firma została kompleksowo przygotowana do koniecznych zmian.

Zmiany w firmie krok po kroku

Na początku należy przeprowadzić audyt, który umożliwi rozeznanie się w sytuacji firmy. Dzięki temu będzie można określić, jak działała dotychczas organizacja. Później przeprowadza się wszelkie niezbędne szkolenia dla pracowników, które obejmują również normy oraz dokumentowanie systemu. Następnie przygotowuje się właśnie dokumentację systemu zarządzania. Tutaj ważna jest też sama organizacja niezbędnych dokumentów – ważne jest maksymalne zminimalizowanie ich tak, by zachować porządek i mieć pewność, że wszystko przebiega w prawidłowy sposób. Jeśli dokumentacja jest gotowa i została zatwierdzona, przechodzi się do części praktycznej, a więc wdrożenia nowego systemu oraz szkolenia z posługiwania się nim. Efektem tego etapu jest przeprowadzenie audytów wewnętrznych, dzięki którym można uzyskać wszelkie niezbędne certyfikaty oraz przeprowadzić kompleksowe szkolenia pracowników. Wszystko odbywa się w sposób stopniowy, by nie wprowadzać chaosu. Dzięki temu zmiany nie są dotkliwie odczuwane ani przez pracowników, ani przez klientów. Kolejnym etapem jest przeprowadzeniem pierwszego audytu wewnętrznego. Ostatnią częścią jest zgłoszenie organizacji do wybranej jednostki certyfikującej. W ten sposób działania przebiegają płynnie, ale w sposób kontrolowany i po ich zakończeniu firma jest całkowicie gotowa do działania w nowym systemie.

Autor: Pozycjoneria.pl. Artykuł powstał dzięki uprzejmości przedstawiciela firmy Team Prevent Sp. z o.o. z Pszczyny.

Zwrot podatku z Niemiec

0
Zwrot podatku z Niemiec

O zwrot podatku z Niemiec mogą się starać wszyscy ci, którzy pracowali za zachodnią granicą i odprowadzali tamże podatek od wynagrodzenia, czyli tak zwany Lohnsteuer. Warto pamiętać, że od przyszłego roku termin rozliczeń w Niemczech zostaje wydłużony do 31 lipca. Podatnicy mogą złożyć odpowiednie dokumenty do urzędu skarbowego za okres czterech lat wstecz, o ile spełniają co najmniej jedno z następujących kryteriów. O zwrot podatku z Niemiec mogą się starać osoby, które mają nadany Steuernummer lub przyznany przez urząd skarbowy Steuerfreibetrag. Poza tym podatnik może mieć przyznaną trzecią lub szóstą klasę podatkową lub zarejestrowaną działalność gospodarczą na terenie Niemiec. Te przepisy obejmują również rencistów oraz osoby pobierające świadczenia u naszych zachodnich sąsiadów.

Dokumenty i deklaracje

Dokumentem niezbędnym, aby uzyskać zwrot podatku z Niemiec jest karta podatkowa (Lohnsteuerbescheinigung), którą pracodawca wydaje po 31 grudnia danego roku za każdy rok podatkowy. Dowodem podatkowym są również miesięczne odcinki z wypłaty za ostatni miesiąc pracy u każdego pracodawcy z danego roku podatkowego.

Co istotne, wysokość zwrotu podatku z Niemiec nie jest tożsama z kwotą podatku odprowadzonego przez pracodawcę. Na pewno jest zależna od kwoty zarobków oraz kwoty odprowadzonego podatku i tym samym ci, którzy osiągnęli najniższe dochody, mogą zazwyczaj oczekiwać zwrotu podatku z Niemiec do 100% wysokości odprowadzonego podatku. Jeśli zarobiliśmy więcej, to z pewnością pełen zwrot nie będzie możliwy.

Jak się rozliczyć?

Przepisy umożliwiają rozliczenia indywidualne dla podatników będących stanu wolnego lub małżonków niespełniających jednak kryteriów do rozliczenia wspólnego. Ta opcja przysługuje tym podatnikom, którzy nabyli nieograniczony obowiązek podatkowy, czyli mają zameldowanie w Niemczech albo przebywają/pracują tam więcej niż 183 dni w roku. Warto pamiętać, że od momentu przystąpienia do Unii Europejskiej Polacy mają możliwość wspólnego rozliczenia podatkowego, co jest szczególnie atrakcyjne dla tych wszystkich, którzy osiągają wyższe dochody z zastrzeżeniem, że nie powinny one przekroczyć kwoty wolnej od podatku. W rozliczeniu oczywiście należy wykazać wszelkie odliczenia oraz ulgi, które mogą obniżyć kwotę podatku należnego. Poza tym dochody uzyskane w innych krajach mają również wpływ na kwotę naliczonego podatku należnego w Niemczech. Co za tym idzie, nie zawsze uzyskamy zwrot podatku z Niemiec, a może się nawet zdarzyć, że będziemy musieli dokonać wpłaty podatku do urzędu.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji i porad, jak odzyskać nadpłacony podatek: https://www.euro-punkt.pl/zwrot-podatku/zwrot-podatku-z-niemiec,2,2,3662,112,3662

Jak zoptymalizować koszt działalności firmy we Wrocławiu?

0
Jak zoptymalizować koszt działalności firmy we Wrocławiu

Obniżenie stałych kosztów działalności to najprostszy sposób na zwiększenie rentowności prowadzonego biznesu. W poszukiwaniu rozwiązań najkorzystniejszych dla danego przedsiębiorstwa warto skonsultować się z doświadczonym biurem rachunkowym. Takie biuro doradzi, jaką formę działalności gospodarczej wybrać i jaki sposób rozliczania się z fiskusem będzie dla danej formy działalności najkorzystniejszy. Wprowadzenie tzw. optymalizacji podatkowej, nawet z perspektywy działania niewielkiej firmy, może przynieść zaskakująco pozytywne efekty finansowe.

Standardowe usługi księgowe

Wybierając biuro rachunkowe we Wrocławiu lub dowolnie innym mieście, przedsiębiorca może skorzystać z szeregu usług księgowych realizowanych przez tego typu podmioty. To pozwala zrezygnować z zatrudniania własnego księgowego/księgowej lub z samodzielnego rozliczania firmowych podatków. Korzystając z pomocy biura rachunkowego, przedsiębiorca może zatem skupić się wyłącznie na podstawowych kwestiach związanych z prowadzeniem i rozwijaniem swojego biznesu.

A jakie konkretne usługi księgowe realizowane są przez biura rachunkowe? To przede wszystkim możliwość zlecenia prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów, ewidencji VAT, a także rozliczeń i wszelkich spraw formalnych z ZUS. W przypadku większych firm biuro rachunkowe z Wrocławia może podjąć się również realizacji takich zadań jak prowadzenie Ksiąg Handlowych i szeroko rozumianych usług kadrowo-płacowych – specyficzny rodzaj usługi dedykowanej firmom zatrudniającym wielu pracowników.

Doradztwo gospodarcze dla firmy

Profesjonalne biuro rachunkowe, prócz usług standardowych związanych z bieżących rozliczaniem podatków i załatwianiem wszelkich kwestii płacowo-kadrowych, powinno oferować również dodatkowe usługi doradcze z zakresu tzw. doradztwa gospodarczego. Ten specyficzny rodzaj usług pozwoli zoptymalizować koszty bieżącej działalności firmy i w pozytywny sposób wpłynąć na perspektywy jej dalszego rozwoju. W ramach tego typu usług biura rachunkowe zajmują się m.in. przygotowywaniem biznesplanów, szczegółowych analiz ekonomicznych i raportów, które pozwalają na merytoryczną ocenę skuteczności wdrażania określonych rozwiązań w bieżącej działalności firmy. Najlepsze biura rachunkowe z Wrocławia oferują również możliwość przygotowania analizy strategii rozwoju firmy przygotowanej przez przedsiębiorcę. Dzięki rzetelnej, zewnętrznej ocenie strategii można szybko wychwycić jej mocne i słabe strony, co pozwoli wprowadzić do niej konieczne korekty. W ten sposób przedsiębiorca może ograniczyć ewentualne koszty i straty związane z wdrażaniem nierozsądnych rozwiązań.

ZOBACZ TEŻ