Aby nasza twórczość muzyczna stała się rozpoznawalna i popularna, konieczna jest jej szeroko zakrojona i dobrze przemyślana promocja muzyki w Internecie. Jednym z serwisów, na którym warto promować swoją sztukę, jest Tidal, który obok Spotify, Apple Music, Amazon Music czy YouTube, należy do najbardziej popularnych platform streamingowych.
Pitching a sprzedaż muzyki w Internecie
Sprzedaż muzyki w sieci może wiązać się ze wzrostem popularności Twoich utworów i promocją w Tidal. Możesz teraz zastanawiać się nad tym, czym właściwie jest pitching. Tymczasem to po prostu rekomendacja treści muzycznych do edytorów playlist w serwisach streamingowych. Większość serwisów posiada taki team ekspertów, którzy są odpowiedzialni za dobór utworów na playlistach edytorskich. To, czy Twój utwór znajdzie się na playliście, zależy od jej edytora, kluczem do promocji w Tidal jest więc powierzenie Twojej muzyki w odpowiednie ręce.
Sprzedaż muzyki w Internecie i promocja jej w serwisie Tidal może być skutecznym sposobem na dotarcie do szerokiej publiczności.
Promocja w Tidal i skuteczny pitching
Promocja w Spotify, Tidal, Apple Music i innych serwisach streamingowych polega przede wszystkim na rekomendowaniu utworów muzycznych opiekunom playlist edytorskich (pitching). Przebicie się wśród dziesiątek tysięcy utworów dostarczanych codziennie do serwisów nie jest proste, jednak warto pamiętać, że pojawienie się utworu na playliście edytorskiej,wyraźnie zwiększa jego szanse na zwiększenie zasięgu.
Promocja w serwisach streamingowych działa w obie strony, co oznacza, że serwisy oczekują, iż w zamian za promocję, artyści i wytwórnie zrewanżują się linkowaniem do serwisów w swoich portalach społecznościowych. Serwisy takie prowadzą bieżący monitoring, sprawdzając, czy artysta po uzyskaniu wsparcia, umieszcza w swoich mediach adekwatne linki. To podstawa do oceny danego artysty
Dystrybucja treści jako klucz do zwiększenia sprzedaży muzyki w Internecie
Kiedy już stworzysz i dopracujesz swoją muzykę, która przykuje uwagę słuchaczy, warto pomyśleć o je dystrybucji. Dobrze, aby nie były to przypadkowe działania, a przemyślana strategia za pomocą na przykład promocji w Tidal, prowadziła do zwiększenia sprzedaży muzyki w Internecie. Aby sprzedawać swoją muzykę online, rozważ współpracę z doświadczonym dystrybutorem cyfrowych treści. Takie usługi pozwalają na udostępnienie Twojej muzyki w wielu serwisach streamingowych, w tym Tidal. Jeśli Twoim celem jest sprzedaż muzyki w Internecie, taki krok będzie bardzo pomocny, a specjaliści wyręczą Cię w kwestiach technicznych i merytorycznych, pozwalając Ci skupić się na tworzeniu muzyki.