Zdarzyło ci się, że dostałeś uszkodzoną paczkę, a w niej uszkodzony produkt? Wiesz, że masz prawo żądać odszkodowania? Tak reklamacja na usługi pocztowe jest prawnie usankcjonowana. Zdarza się, że na przykład paczka nie dociera do właściciela, wówczas warto skorzystać ze swojego prawa i dokonać reklamacji usług pocztowych. Poniżej przedstawię tobie jak zacząć składanie takiej reklamacji. Zapraszam
Ile masz czasu?
Czas w którym możesz zgłosić reklamację to rozpoczęcie po 14 dniach od daty nadania paczki ale nie później niż 12 miesięcy od jej nadania. Na każdej poczcie jest taka sama terminowość.
Jak złożyć reklamację
Reklamację składamy poprzez napisanie pisma. Pismo to powinno zawierać twoje dane osobowe, rodzaj przesyłki, uzasadnienie reklamacji, kwotę odszkodowania.
Jaką kwotę wpisać
Jeśli paczka nie została dostarczona to według prawa kwota odszkodowania nie może być wyższa niż 10-krotność opłaty za nadanie tej paczki.
Ile czasu ma poczta na odpowiedź
Odpowiedź poczty powinna do ciebie dotrzeć nie później niż po miesiącu od nadania pisma.
Co jeśli poczta odrzuci reklamację
Jeżeli poczta odrzuca twoje pismo z reklamacją masz prawo się odwołać. Wszystko będziesz mieć napisane w piśmie od poczty, w którym odrzuciła twoją reklamacje.
Co jeśli odwołanie nie daje skutku?
Jeżeli odwołanie się od odrzucenia reklamacji nic nie dało, wówczas pozostaje napisanie skargi do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Sąd konsumencki znajduje się w Warszawie, przy ulicy Kasprzaka 18/20 o kodzie pocztowym 01-211 Warszawa. Przegrana sprawa w takim procesie niesie ze sobą koszty pokrycia całego procesu.